۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

دولتی که ازیک " فواره سبز" ترسید 13آبان" سکته" می کند اگر به هوش باشیم


جنبش سبز يك فرصت تاريخي است براي ملت ما تا براي هميشه خود را از چنگال استبداد (از هر نوع آن) رها سازد و اين فرصت ايجاد نشده مگر با همدلي و همنوايي تمامي اقشار و گروه هاي اين مملكت ، با هر ايده و مرام و با هر قوميت و مذهبي چه در داخل كشور و چه در خارج آن . پس اين فرصت را نبايد با طرح مسائل و نظرات فردي و جناحي به انحراف كشيد و يا تضعيف كرد . امروز هدف مشترك تمامي مردم ايران دستيابي به يك جامعه آزاد و متكثر از گروه هاي مختلف است . تا به اين هدف واحد نرسيم نمي توانيم پيگير بقيه مطالبات به حقمان باشيم . پس از هر دسته و گروه و با هر ايده و مرام و مسلكي هستيم ، امروز بايد يك فرياد داشته باشيم و آن آزادي است . البته با درسي كه از انقلاب 57 آموخته ايم ، ديگر نبايد اسير شعار زدگي شده و احساسي بينديشيم و عمل كنيم بلكه بايد با حضور مستمر در عرصه هاي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي پايگذار يك جامعه آباد و آزاد براي ملت ايران و دوست و برادر براي بقيه ملتها باشيم .
امروز بزرگترين دغدغه جريان حاكم فراگير شدن جنبش سبز در تمامي اقشار جامعه اعم از كارگر و كارمند ، شهري و روستايي ، فقير و غني ، دانشجو و دانش آموز ، روحاني و روشنفكر و بطور كلي تمامي زنان و مردان اين سرزمين مي باشد . به همين خاطر سعي مي نمايد چهره اي غير واقعي و ساخته دست خود را از اين جريان به مردم و بخصوص اطرافين رده پايين تر خود نشان داده و از اين طريق توجيه و ابزار سركوب آن را فراهم سازد . عملكرد دستگاه حاكم در اين چند ماه گذشته مويد اين ادعاست . اقداماتي از قبيل تخريب اموال عمومي توسط نيروهاي امنيتي و نمايش آن از رسانه هاي جمعي و انتصاب آن به معترضين انتخابات ، برگزاري دادگاههاي فرمايشي و اجراي پروژه اعتراف گيري ،‌ منتصب كردن اين جريان به بيگانگان و اقداماتي از اين دست . بنابراين يكي از اصلي ترين اقدامات مردم بايد خنثي سازي اين طرفندهاي مزبوحانه رژيم براي جدا نمودن اقشار مختلف جامعه و ايجاد تفرقه در بين گروه ها و دسته هاي مختلف ، باشد .
بطور كلي محورهاي اصلي مورد استفاده حكومت در تخريب وجهه جنبش سبز عبارتست از :
1- انگ دين ستيزي ، انقلاب ستيزي و لاابالي گري
2- اغتاش گري و ايجاد هرج و مرج و آشوب در جامعه
3- وابستگي به خارج از كشور
براي نيل به اين مقصود خود از ابزارهاي ذيل استفاده مي نمايد :
1- نفوذ برخي از عوامل خود در جنبش جهت طرح شعارهاي انحرافي و تند در جريان راهپيمايي ها و اعتراضات
2- تخريب اموال عمومي توسط همين افراد نفوذي و نمايش آن از رسانه ها جهت تحريك افكار عمومي بالاخص حاميان خود
3- استناد به برخي اظهارت مقامات دولتهاي ديگر و همچنين مواضع و اظهارات گروه هاي فعال خارج از كشور
4- نمايش ظاهر شركت كنندگان در اعتراضات از نظر نوع پوشش و رفتار
راههاي خنثي سازي طرفندها و دسيسه هاي جريان حاكم :
1- دوري و احتراز از هر گونه طرح شعارهاي انحرافي در تجمعات و تكيه بر اصول محوري حركت يعني پيگيري مطالبات اساسي يعني آزادي حق بيان و انتخاب و همچنين احترام به مخالف . در همين راستا بايد از هرگونه عصبي گري در برخورد با حاميان رژيم بخصوص از برخوردهاي فيزيكي بايد جداً اجتناب نمود .
2- منع و جلوگيري از تخريب اموال عمومي در جريان اعتراضات و تحويل عوامل اغتشاش و تخريب اموال عمومي به مامورين انتظامي و يا ايجاد فاسله محسوس با اين افراد و دوري از آنان
3- تا حد ممكن عدم استفاده از شعارهاي مطرح شده در رسانه هاي خارجي (بعنوان مثال در جريان اعتراضات روز قدس مسئولين صدا و سيما با پخش گزينشي قسمتهايي از صحبتهاي برخي افراد در رسانه هاي خارجي در پي انتصاب جريان جنبش سبز به خارج بودند)
4- حتي الامكان رعايت پوشش و حفظ ظاهر بخصوص خانم هاي شركت كننده و جوانان . مسلماً يكي از مهمترين خواسته هاي جنبش سبز دستيابي به آزادي هاي فردي و حفظ كرامت انساني از جمله حق آزادي انتخاب پوشش و ديگر آزادي هاي فردي مي باشد ولي لزوماً تمامي آن و اولويت الويت اول نمي باشد . بنابراين براي اينكه جريان حاكم از اين موضوع براي تحريك افكار عمومي بخصوص اقشار مذهبي و متعصب جامعه استفاده ننمايد و در اين مورد خلع سلاح شود لازم است در اين مورد جوانان و بخصوص بانوان توجه ويژه داشته باشند . يكي از نكات بارز و بسيار ناراحت كننده براي حاكمان فعلي حضور زنان محجبه در كنار ساير اقشار جامعه در اعتراضات پس از انتخابات بود كه اين امر باعث بروز شكاف و طرح سئوال هاي اساسي در مورد ماهيت جنبش سبز عليرغم تبليغات منفي انجام شده ، نزد حاميان رژيم مي باشد .
اميد است با رعايت نكات فوق و موارد ديگري از اين قبيل طرفندهاي رذيلانه و مزبوحانه حكومت كودتا خنثي شده و روزي شاهد حضور يكپارچه تمامي اقشار جامعه در اين حركت عظيم و سرنوشت ساز باشيم .
به اميد ديدار در 13 آبان و ديگر روزهاي مبارزه با استبداد .

دولتی که ازیک " فواره سبز" ترسید +عکس

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی عالی گفتید.