۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

آقای عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ کجایی؟! ایران سبز را نمی بینی؟

فیلم ساز شهیر ایران و همه عالم چند وقتی است که ازت خبری نیست. ایرانی ، خارجی کجایی ؟
دلم برات تنگ شده الان تو کدوم جشنواره ای ؟ ونیز ، کن ویا ... فیلم ساز فیلمهای بزرگی مثل خانه دوست کجاست ؟ زیر درختان زیتون ، طعم گیلاس ،زندگی و دیگر هیچ و... فکر کنم تو "سفر هستی و دیگر هیچ" از این جشنواره به آن جشنواره ، از این کشور به آن کشور . کجایی ؟
شاید هم خوابی بیدارشو توی ایران خبرهای شده ، صدای مردم رو نمی شنویی گوش کن " رای من پس بده"" برادر شهیدم ..."ننگ بر.. " الله اکبر .
بیدار شو ببین رنگهای سبز رو قرمز کردن ، جوانان رو پر پر کردن ، تو که فیلمهات سبز بود ، چرا با سبزها نیستی .
مخملباف ،مجیدی ، کمال تبریزی، رخشان بنی اعتماد ،بهمن فرمان آراء، جعفر پناهی و... بسیاری از هنرمندان سبز پوشند پس تو کجایی ؟
نمی بینی شاگردت جعفر پناهی هرکجا می رود غوغا می کند و ندای مردم رنج کشیده را به گوش جهانیان می رساند و جشنواره ها را سبز می کند ، او الان ممنوع الخروج است
تو برای چه کسی فیلم میسازی ؟ من هرگز حرف بسیاری از منتقدان را که می گفتند تو برای مردم ایران فیلم نمی سازی و فقط برای جشنواره های خارجی فیلم میسازی را باور نمی کردم ولی انگار باید باور کنم چون تو هنوز خوابی و مردم ایران زمین برای شما مهم نیستند.
تو می توانستی با اعتبارت در سطح جهان ، صدای مظلومیت مردمت را به گوش جهانیان برسانی .
یاد فیلم کلوز آپ شما افتادم که در آن حسین سبزیان خود را به جای محسن مخملباف جا زده بود . الان یکنفر خود را بجای رئیس جمهور واقعی جا زده ولی شما هنوز خوابید.

هیچ نظری موجود نیست: