۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

دانلود کتاب دوقرن سکوت با چندین لینک : هرایرانی باید بخواند

دو قرن سکوت ” عنوان کتابی هست که در این پست خدمت شما معرفی خواهد شد.یقینا اکثر شما دوستان با نام و آثار “دکتر عبدالحسین زرین کوب” آشنا هستید و اگر آثار ایشان را مطالعه نکرده اید مطمئنا نام کتاب های ایشان را به کرات شنیده اید.”دو قرن سکوت ” یکی از این آثار ارزشمند است که عمدتابه تاریخ ایران در عهد ساسانیان و هجوم اعراب به ایران میپردازد.در این کتاب شما خواهید خواند که “فرمانروایان صحرا” چه بلایی به سر فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله ما آورده اند( همین الان هم بلایی که بر سر ما آورده شده است را می توانید با تمام وجود احساس کنید!!!)
نسخه الکترونیکی این کتاب در ۲۸۰ صفحه و به صورت فایل PDF تهیه شده است. قسمتهایی از کتاب را با هم مرور میکنیم:
در آن روزگاران که هیبت و شکوه دولت ساسانی سرداران و امپراطوران روم را در پشت دروازه های قسطنطنیه به بیم و هراس می افکند عربان نیز مانند سایر مردم “انیران” روی نیاز به درگاه خسروان ایران می آوردند و در بارگاه کسری چون نیازمندان می آمدند و گشادکار خویش را از آنان می طلبیدند.پیش از این نیز به درگاه شهریاران ایران جز از در فرمانبرداری در نیامده بودند.پیش از اسکندر “بیابان عرب” در زمره سرزمین هایی بود که به داریوش شاهنشاه ایران تعلق داشت .از آن پس نیز سران و پیران قوم بر درگاه پادشاهان ایران در شمار پرستاران و فرمانبرداران بودند.در دوره یی که شاپور ذوالاکتاف هنوز از مادر نزاده بود برخی از آنها به بحرین و کناره های دریای فارس بغارت آمده بودند.اما چنانکه در تاریخ ها آورده اند وقتی شاپور بزاد برآمد آنها را ادب کرد و بجای خویش نشاند…..
دانلود کنید
لینکهای دیگر
متن کامل کتاب دو قرن سکوت در ۴ بخش
بخش اول بخش سوم
بخش دوم بخش چهارم

لینک دانلود کتاب دو قرن سکوت:
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
.........

۱ نظر:

mojtaba hojatoleslami گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.